neljapäev, august 11, 2005

Kurjalt kurvast

Ma ei ole uudisteagentuur. Mulle ei kuulu ka ühtegi uudisteagentuuri, ajalehte, televisoonikanalit, raadiojaama ega portaali omanike hulka. Kasutan eelnimetatuid üknes teatud asjaoludest tedasaamiseks ning olen selles mõttes lihtne tarbija. Eile olin samasugune tarbija häiriva ja uskumatuna tunduva kopteriõnnetuse suhtes levitatava teabe osas. Ajaloo tarvis lisasin väike nupu ka sellesse ajaveebi. Kogu selle uudise masendavuse ja segasuse juure häiris mind eile ja häirib ka täna üks eriti kummaline asi: kuidas on võimalik, et kodumaa peaminister on esimene, kes teatab, et kõik pardal olnud reisjad on hukkunud ja seda olukorras, kus kopteri merre langendu keret ei ole veel keegi oma ihusilma ega kaamera silma abil näinud. Kuidas on võimalik, et peaminister, kes ei ole ekspert, tunnistaja ega uudisteagentuur vaid üks paljudest poliitikutest, võtab endale vabaduse levitada uudist, millel puudub sellel hetkel veel igasugune faktiline tagapõhi. Ma ei eita, et täna-homme võib selguda, et herr Ansip on Nostradamus ja pani oma ennustusega kümnesse. Aga miks on riigi üks tippjuhtidest see mees, kes võtab omastelt nii julmalt igasuguse lootuse. Ei ole vast poliitiliselt teap mis korrektne. Eriti kui esimene uudis üldse reisjate hukkumise kohta tuleb just peaministri vahendusel ning ilma igasuguse tajutava tõestusmaterjalita. Võibolla olen mina küüniline, aga ei saa jätta üles märkimata asju, mis olemist kriibivad.

Kommentaare ei ole: