esmaspäev, jaanuar 23, 2006

Ja nii nad päästsidki Ryani

Eile oli mul au ja rõõm Kanal 2-e vahendusel taaskohtuda filmi "Saving Private Ryan" kangelastega. Vana harjumuse kohaselt uurisin pärast filmi vaatamist imdb.com-is linateose tausta. Asjaoluna, mida ma varem ei teadnud, selgus, et film on osaliselt inspireeritud tõesti sündinud loost. Nimelt saadeti filmi ühe peategelease James Ryani'ga sarnaselt II maailmasõja ajal koju Frederic Niland, kelle kolm venda arvati sõjas hukkunud olevat. Hiljem selgus, et kaks venda tõepoolest surid lahingumöllus, kolmas aga oli jaapanalste käes vangis ning pääses siiski eluga. Nilandi koju saatmiseks ei korraldatud muidugi sellist operatsiooni nagu Ryani puhul, kuna Niland oli ise nii kõva mees, et leidis tee õigesse kohta ise üles.

Ja veel. Mulle meenus, et arvutimäng Medal Of Honor meenutab kangesti filmi "Saving Private Ryan". Vähemasti mõnede tegevuspaikade osas.

Tekkis kange isu läbi vaadata miniseriaali Band of Brothers, mille üksikuid osi ma mõned aastad tagasi olen vaadanud. Inimesed, kes nimetet seriaaliga seonduvaga paremini kursis, teavad vaid kiidusõnu rääkida.

Kommentaare ei ole: