reede, november 18, 2005

Kallis lugeda

Tellisin täna interneti kaudu esimese raamatu. Mõnevõrra peljates metsade ja merede taga asuvaid rahvusvahelisi tellimiskeskondi otsustasin alustada kohalikest analoogidest. Ohvriks valisin RahvaRaamatu - põhjuseks asjaolu, et esimese veebitellimusega saab kaasa kliendikaardi. Kuna mind on juba pikema perioodi jooksul painanud küsimus - kes kurat on John Grisham ja miks tema raamatuid kiidetakse - otsustasin uurida, mis raamatuid sellelt autorilt RR-i kaudu saada on võimalik. RR-i veebi kasutajaks registreerimine käis hõlbsalt. Otsimootor andis teada, et eestikeelsetena on võimalik soetada kolme Grishami teost, milledest 2 oli poes ka reaalselt olemas. Loetelu all ilutses link, mis pakkus võimalust vaadata ka ingliskeelseid otsingutulemusi. Huvi pärast vajutasin sinnagi. Ootamatult muutus aga kogu lehekülg inglisekeelseks. Vajutasin küll hoolega siia ja sinna, kui ingliskeelseid raamatuid nii näha, et veebi ise oleks eestikeelne, ei olnud võimalik. Jama. samas aga selgus, et kui eestikeelne Grishami raamat maksab ca 200 krooni, siis ingliskeelse analoogi saab kaks korda odavamalt ehk ligi 100 krooniga kätte. Mõtlesin amjanduslikult nagu kunagine kiirtoidureklaam käskis ja tellisin ingliskeelse raamatu. Raamatu valisin pealkirja järgi - The Firma. Olin teadlik, et selle raamatu järgi on vändatud pagana hea film, mida ma ise täies pikkuses veel näinud ei ole. Ehk ongi parem alustada raamatust.

Nii. Tellimus esitatud, sooritasin makse. Välgukiirusel kadusid kontolt 109 krooni. Kättetoimetamise viisik valisin võimaluse raamatule ise poodi järgi minna. Selle protseduuri toimetasin lõunatamiseks ette nähtud ajal. Poes aga hakkas nalja saama. Jäi mulje, et internetitellimustega seal just igapäevaselt ei tegeleta. Raamatu otsimine võttis omajagu aega. Õige raamatu juhatasin müüjatele ise kätte. Dokumenti mult keegi ei küsinud. Omavahel konsulteerides jõudsid müüjad järeldusele, et raamatu mulle üleandmine tuleks ka kuidagi fikseerida. Siin oli abiks kassaaparaadist välja lastud tühi tšekk, millele märgiti minu ja raamatu andmed. Pakkusin lahkelt ka võimalust, et kirjutan lipikule ka oma allkirja ja märke, et olen raamatu kätte saanud. Võimalus kasutati ilusti ära. Teatasin müüjale, et veebilehe andmetele peaks tellimusega kaasnema ka tasuta kliendikaart. See info tekitas kerge segaduse, kuid lahke müüjatar ei tõrkunud. Kaardi ma sain. Mõningatele viperustele vaatamata möödus kogu protseduur sõbralikus ja abivalmis õhkkonnas. Loodetavasti muutuvad toimingud ajapikku ladusamaks.

Kommentaare ei ole: